Jag blir gaalen!

Hej igen!

Eftersom att jag sitter här vid datorn igen så tänkte jag uppdatera lite..

Jag har suttit och försökt tänka ut hur jag vill göra med föräldrapennings dagarna, och det är f*n inte lätt!
Man ska ju ta ut så några dagar som möjligt, men jag menar hur mycket pengar får man då?? Hur hade dom tänkt att man ska klara sig när man har räkningar och skit man måste betala!! Som tur är så sparar jag ju in dagar då jag har tänkt börja jobba 25% redan efter ett halvår och sedan börja 50% kort efter det, positivt då man jobbar kvällar och helger :) Så då får Fredric ta över på eftermiddagen :) jaja jag blir ju inte klokare av det här..

Igår var mamma och jag till Uppsala och köpte bilbarnstol - Det blev denna(Brio)! Visste ni att den första bilbarnstolen får inte vara äldre än 5år? Tur att vi inte köpte begagnad ! Nu har vi allt inhandlat tills den lilla anländer, det känns skönt! Förlossningsväskan är också packad, men jag har inte fått journalen än och jag har inte skrivit förlossningsbrev men det hinner man väl förhoppningsvis med :)


Bild tagen från Familjetorget.se

Nej nu är det Sofias änglar, dom är så bra! Dock är det alldeles för sorgligt att titta på när man är gravid..

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0